12 juni

Lesbrief Week tegen Pesten 2024

Lesmateriaal Week tegen Pesten 2024: Denk ff na!

In september wordt de Week tegen Pesten weer georganiseerd door Stichting School en Veiligheid. Dit jaar is het thema Denk ff na! Als het om geklets gaat.

• Download hier de KiVa-lesbrief van de Week tegen Pesten 2024
  • Met groep 1,2 (en 3) over dit onderwerp praten?
    Download hier de Rik de Pauw special: 'Haastige Spoed'

Iedereen krijgt weleens te maken met roddelen. Roddelen kan onschuldig zijn en bijvoorbeeld helpen om je hart te luchten, maar het kan ook omslaan naar schadelijk gedrag waarbij een ander zich buitengesloten of gepest voelt. Het thema van dit jaar moedigt aan om stil te staan bij de impact van roddelen. Wat is je eigen rol en hoe ga je respectvol met elkaar om? Wat is jouw verantwoordelijkheid? Dat is precies waar we bij KiVa ook mee werken. We zetten in op positieve groepsvorming en de sociale vaardigheden, want: Samen maken we er een fijne groep van!

Meer weten over de Week tegen Pesten? Bekijk dan de officiële website.